.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نجات لاک پشت‌های خزری از اعدام

مديركل حفاظت محيط زيست استان گيلان اعلام كرد: شخصي كه در شهر رشت در حركت غيرانساني لاك پشت‌هاي خزري را به دار مي‌آويخت، دستگير شد. "كامران زلفي نژاد" روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار ايرنا افزود:اين فرد در منطقه "پاچه كنار" رشت هر روزه تعدادي از لاك پشت ها، اين دوزيست بسيار مفيد از نظر زيست محيطي را به دلايل نامعلوم مورد آزار قرار مي‌داد و سپس نسبت به كشتن آن‌ها اقدام مي‌كرد.

وي خاطر نشان كرد: در بازرسي توسط كارشناسان بخش محيط طبيعي و تنوع زيستي و كارشناسان حقوقي اين اداره كل اين فرد شناسايي و در حين انجام تخلف و كشتن ‪ ۱۲‬لاك پشت بازداشت و به محاكم قضايي معرفي شد.

وي تصريح كرد: اطلاعات محلي حاكي از كشته شدن ‪ ۲۰۰‬تا ‪ ۳۰۰‬عدد لاك پشت توسط اين فرد متخلف است.

وي اظهارداشت :طبق مقررات و قوانين حفاظت از محيط زيست جريمه كشتن هر لاك پشت براي متخلفين ‪ ۳۲۰‬هزارريال است و جريمه ‪ ۱۲‬لاك پشت مبلغي حدود چهار ميليون ريال مي‌باشد.

زلفي نژاد افزود: لاك پشت خزري از جمله لاك پشت‌هاي مشهور در ايران است كه مختص آبهاي شيرين بوده و عمدتا از گياهان و گاهي از نرم تنان تغذيه مي كند.

وي گفت : لاك پشت‌ها را مي‌توان به عنوان عامل محدوده‌كننده نرم تنان و گياهان هرز علفي بشمار آورد.

مدير كل حفاظت محيط زيست گيلان خاطرنشان كرد: لاك پشت‌ها به عنوان قديمي ترين خزندگان محسوب مي‌شوند كه عمر آنها به ‪ ۳۰۰‬ميليون سال بر مي‌گرددكه از آن زمان تاكنون در اين راسته از خزندگان تغيير شكل قابل ملاحظه‌اي نداشته‌اند.

به گفته وي برخي از اين گونه‌هاي آب شيرين مي‌توانند هفته‌ها زير آب باقي مانده كه در اين حالت علاوه بر شش يك دستگاه تنفسي نيز به آنها در تنفس كمك مي‌كند.

وي يادآورشد: طول عمر لاك پشت‌ها به ‪ ۲۰۰‬سال نيز مي‌رسد.

وي تاكيد كرد: رويكرد انسان در گذشته در مواجه با گياهان و جانوران عموما تصاحبي و تهاجمي بوده و اين رويكرد طي چهار تا پنج دهه اخير اصلاح و به نوعي عطوفت گراييده است.

زلفي نژاد گفت: شكي نيست كه اگر انسان علاوه بر حقوق خود براي زيستن به حقوق ساير جانداران احترام نگذارد پاسخ اين بي‌احترامي را از طريق طبيعت به شكل در خوري خواهد گرفت.

وي تاكيد كرد:سازمان حفاظت محيط زيست كشور بدنبال افزايش قانوني جريمه كشتن لاك پشت‌ها ماشد.ي‌ب


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.